آخرین اخبار
کد مطلب: 124392
در ادامه اقدامات خصمانه واشينگتن عليه کشورمان صورت گرفت؛
تصويب لايحه ضدايراني جديد در سناي آمريکا
تاریخ انتشار : 1395/09/13 18:44:21
نمایش : 4241
همزمان با تمديد قانون تحريم‌هاي ايران در سناي آمريکا، اين مجلس لايحه جديدي را عليه تهران تصويب کرد.
به گزارش سلام لردگان؛ به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛ پايگاه اينترنتي مجلس سناي آمريکا روز پنجشنبه در بيانيه‌اي نوشت: مجلس سناي آمريکا لايحه پيشنهادي جان تستر را در خصوص اعمال تحريم‌هاي جديد و شديد عليه سرمايه‌گذاري در حوزه نفت و گاز و معادن اورانيوم ايران و همچنين فروش سلاح‌هاي «کشتار جمعي» تصويب کرد. 
 
سناتور تستر، که عضو کميته بانکداري سناست، گفت: «ما بايد همچنان ايران را پاسخگو نگه داريم و اين لايحه دوحزبي، ايران را همچنان روي آتش نگه خواهد داشت. آمريکا بايد موضع سفت و سختي در قبال ايران داشته باشد و اين قانون ابزاري ديگر در اختيار ما قرار مي دهد تا مانع دستيابي ايران به سلاح هسته اي شويم.»
 
جان تستر به خاطر مواضع سفت و سختش در قبال برنامه هسته‌اي ايران معروف است. تستر پس از آنکه متن توافق هسته‌اي ايران را خواند و آن را در فضاي مجازي براي عموم منتشر کرد و به نظرات مردم گوش داد و اين توافق را به چالش کشيد و با کارشناسان ملاقات کرد، آنگاه با رهبران سياسي، مذهبي همراه شد و از برجام حمايت کرد.
 
گفته مي‎شود مجلس سناي آمريکا 11 آذر طرح تمديد 10 سالۀ تحريم‌ها عليه ايران را به‌اتفاق آراء تصويب کرد. در اين جلسۀ سنا، طرح مذکور براي تمديد قانون تحريم موسوم به آي‌اس‌اِي با 89 رأي موافق و يک رأي ممتنع، بدون رأي مخالف، به تصويب رسيد. برني سندرز تنها سناتور دموکراتي بود که به اين طرح رأي نداد.
 
پيش‌تر نيز مجلس نمايندگان آمريکا در تاريخ 25 آبان، با 419 رأي موافق در مقابل يک رأي مخالف، اين طرح را تصويب کرده بود و اين لايحه اکنون براي تبديل ‌شدن به قانون تنها بايد به امضاي اوباما برسد.
 
اين در حالي است که مسئولان ايراني بارها تأکيد کرده‌اند تمديد تحريم‌ها عليه ايران نقض برجام است و واکنش ايران را در پي خواهد داشت.
 
 
 
انتهاي پيام/
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 



جهت عضويت در کانال های خبري سلام لردگان روی تصاویر کليک کنيد
پیوند
سايت رهبري

دولت

مجلس